SLIDER




Hi!

F_valkenburghaar_81d

Welkom op mijn website! Hier kan je van alles over mij, mijn leven en mijn interesses vinden. Neem gerust een kijkje!

Bullet Journal ♡ Inspiratie


Bullet Journaling is op het moment populairder dan ooit. Je ziet overal op Pinterest, Instagram en YouTube filmpjes en foto's van de mooiste Bullet Journal creaties, planningen en ideeën. Vandaag wil ik laten zien waar ik inspiratie op haal en hoe ik deze vind.




Zelf kan ik urenlang rondstruinen op Instagram en Pinterest, op zoek naar inspiratie voor mijn volgende maand, week of een andere pagina in mijn Bullet Journal. Als ik op zoek ben naar inspiratie voor mijn Monthly pages ga ik vaak eerst naar Pinterest. Mijn Pinterest kan je vinden onder Elegant Happiness .  Hier type ik letterlijk "Monthly Pages Bullet Journal" in. En dan is het vaak scrollen, scrollen en scrollen. Soms vind ik al heel snel mijn inspiratie voor een pagina in mijn Bullet Journal. Maar er zijn ook dagen dat ik echt helemaal niets kan vinden. 

Wat ik dan meestal doe is dat ik op zoek ga naar iets wat mij wel leuk lijkt maar het toch niet helemaal is, dan klik ik op die pin en als je dan verder naar beneden scrollt vind je een plek waar je nog meer pins kan vinden die dus op de pin lijken die jij hebt aangeklikt. Zo kan je altijd toch nog iets meer inspiratie op doen dan alleen de pagina van de zoekopdracht. Maar het komt ook nog wel eens voor dat ik echt niet kan vinden waar ik naar zoek op Pinterest. 

@bulletjournal_iceland

Dan ga ik over naar Instagram. Ik heb een aparte instagram voor mijn Bullet Journal (@dusteddreamz). Helaas is de zoekfunctie van Instagram niet zo fijn als die van Pinterest, en vooral niet als je op je laptop aan het zoeken bent naar inspiratie. Maar op Instagram kan je wel hele leuke accounts vinden en die volgen, wat Pinterest dan weer niet heeft. Zo heb ik meerdere leuke accounts gevonden die te maken hebben met Bullet Journaling. De foto hierboven is een van een supergetalenteerde instagrammer @bulletjournal_iceland. 


Verder kan je ook heel veel inspiratie vinden op YouTube. Op YouTube kan je bijvoorbeeld "Plan With Me" videos vinden. Deze vind ik eens in de zoveel tijd ook leuk om te kijken. Maar je kan ook gewoon in het dagelijks leven inspiratie voor je Bullet Journal vinden. Ik heb ook wel eens dagen dat ik echt heel veel leuke dingen heb gedaan en dat wil ik dan ook terug laten komen in mijn Bullet Journal. Dus dan teken ik dingen van die dagen, of zoek ik leuke foto's uit etc. Nog een optie is Tumblr. Zelf gebruik ik Tumblr niet heel erg veel maar eens in de zoveel tijd ben ik er wel eens op aan het kijken. 

Verder kan je natuurlijk ook zelf heel veel dingen tekenen of dingen bedenken. Dit vind ik zelf het meeste voldoening geven. Als het af is heb je echt een soort klein eigen kunstwerkje wat niemand heeft in je Bullet Journal. En als laatste kan ik je nog de Nederlandse Bullet Journal groep op Facebook aanraden. Hier kan je hele mooie creaties vinden van super getalenteerde leden. 

Hieronder zal ik een paar foto's plaatsen van Bullet Journal pagina's die mij inspiratie geven, en die ik heel erg mooi vind. 





















Geen opmerkingen

Een reactie posten

© Elegant Happiness • Theme by Maira G.