SLIDER




Hi!

F_valkenburghaar_81d

Welkom op mijn website! Hier kan je van alles over mij, mijn leven en mijn interesses vinden. Neem gerust een kijkje!

Review Fujifilm instax mini 8

Op 5 December (Sinterklaasavond) heb ik mijn blauwe Fujifilm instax mini 8 instant camera gekregen. Ik ben echt heel erg blij met mijn Instax camera. Ik heb hem nu een tijdje in gebruik en zal deze vandaag dan ook reviewen.



Op het eerste gezicht vind ik de camera al best leuk. Hij heeft een mooi kleurtje, valt op met de lens en hij ziet er gewoon gaaf uit. De camera is in mijn geval helemaal blauw en heeft een grote lens op de voorkant. Ook zie je de flits zitten en je ziet een knopje. Boven het knopje zit een 'viewfinder'. Hier moet je doorheen kijken om te kunnen zien wat je fotografeert. Wat dan wel weer een beetje onhandig is, is dat deze niet op de goede plek zit en je dat je lens iets meer naar beneden en links zit. De camera is te verkrijgen in de kleuren: blauw, zwart, roze, geel en wit.


Aan de achterkant heb je een grote klep zitten. Hierin stop je de film die je gebruikt om de foto's mee te maken. Aan de rechterkant van het klepje zie je weer de 'viewfinder' en daar beneden zit het display waarop je kan zien hoeveel foto's je nog kan maken.




Wat ik bij mijn camera aangeleverd kreeg waren het koortje wat er voor zorgt dat de camera niet valt als je het koortje om je hand heen doet. En ook de batterijen kreeg ik erbij. Wat je dan nog apart moet kopen om de camera te laten werken is de film. Dit heb ik er dan ook apart bijgekregen.

De film kan je in pakjes van 1, 2 en 5 krijgen. De film is best wel duur en hoe meer pakjes je tegelijk koopt hoe minder het kost per foto, je betaald namelijk met 1 pakje waar 10 foto's inzitten ongeveer een euro per foto. En ja dit is veel. Ik doe dan ook heel erg voorzichtig met mijn foto's.

Ik vind het vaak zelf erg lastig om leuk op een foto te staan en dan vooral wanneer je maar één kans hebt om de foto te maken. Dus de eerste keer dat ik überhaupt een foto maakte met de Fujifilm instant camera ben ik voor de spiegel gaan staan om te kijken of ik er leuk op zou komen te staan. Dit klinkt misschien wel raar maar ik vond dit een makkelijke manier om voor de eerste keer met mijn instant camera een leuke foto te maken.

Voor de rest is de camera makkelijk in gebruik, lekker licht en je kan hem gewoon meenemen in je tas. Ik vond het zelf eerst eng om de camera in mijn tas mee te nemen want ik was bang dat hij aan zou gaan en dat hij per ongeluk een foto zou maken, maar dat gebeurd niet. Dit vind ik dus wel erg fijn want zo kan ik gewoon makkelijk, zonder mij zorgen te maken, mijn camera meenemen.

Ik heb de camera nu dus een tijdje in gebruik. In het begin durfde ik niet veel foto's te maken, maar nu ik er eenmaal een paar heb gemaakt betrap ik me er zelf op dat ik steeds nadenk over wat voor foto ik binnenkort weer zal maken met mijn camera.

Toen ik op 20 December met mijn zusje naar the Final Show van Only Seven Left ging heb ik mijn instant camera ook meegenomen. Dit met het in mijn achterhoofd houdende dat de bandleden altijd na de show naar de zaal komen om foto's te maken en handtekeningen te zetten. En jahoor aan het eind van het concert kwamen ze naar buiten en ben ik met een paar bandleden op de foto geweest. Tijdens het concert zat de camera gewoon in mijn tas en er is helemaal niets mee gebeurd. De camera is dus erg stevig en het is dus zoals eerder gezegd ook veilig om hem mee te nemen in je tas.

Zoals je kan zien zijn de foto's niet heel erg groot maar ik vind dit zeker geen slecht formaat. Je kan namelijk talloze kanten op met dit formaat. Omdat ze zo klein zijn (ongeveer even groot als je bankpas, id, etc.) kan je ze makkelijk in een scrapbook plakken met wat meer er bij, of ze passen ook leuk in kleine schattige fotolijstjes.

Dus zoals eerder gezegd is het een leuke camera en heeft zeker geen slechte kwaliteit qua foto's en het apparaat zelf is ook erg stevig. Ik ben er heel erg tevreden mee en hoop dat ik jullie een duidelijk beeld heb kunnen geven over de Fujifilm instax mini 8.




Geen opmerkingen

Een reactie posten

© Elegant Happiness • Theme by Maira G.